Hvem er Danmarks bedste content marketing leverandør?

Den seneste tid skyder content marketing leverandører op som rørhatte i skovbunden. Nogle er helt nyudsprunget, andre er etablerede virksomheder der har rettet ind og tilpasset sig markedet. Men hvem er Danmarks bedste content marketing leverandør? Det spørgsmål har flere svar.

Hvem er Danmarks bedste content marketing leverandør

For at få hjælp til at besvare dette spørgsmål, har du her på siden tidligere kunne finde en kurateret liste med en række danske content marketing leverandører. Listen var sat op med list.ly og gav mulighed for at stemme, kommentere og tilføje nye punkter på listen.

Her viste nettet sig fra sin mindre pæne side, da nogle brugere stemte alle leverandører på nær deres egen arbejdsplads ned og dermed gjorde listen ubrugelig. Så listen er desværre ikke særlig værdifuld længere og er derfor pillet ned.

Hvad kendetegner en dygtig content marketing leverandør?

Når det ikke kan lade sig gøre at bygge og vedligeholde den ultimative liste over danske content marketing leverandører ved brugerinddragelse, må vi tilkalde den sunde fornuft.

Det handler ikke om, hvem der er den absolut dygtigste leverandør. Det handler om leverandøren kan sit kram og levere lige præcis det, som du har brug for.
I dag er content marketing blevet en hyldevare hos både kreative bureauer, digitale bureauer og freelancere. For nogen af dem er content marketing en etiket, der er kommet på fordi det lyder bedre. Men det kan være svært at spotte, hvilke leverandører, der forstår tankegangen bag content marketing, og hvem der er pladespillere.

Så står du overfor at skulle vælge en leverandør til at hjælpe med dit indhold, får du her tre testspørgsmål til at vurdere, om din content marketing leverandør er dygtig nok.

1. Arbejder leverandøren selv med content marketing?

Måske har du hørt den om skomagerens børn, der går i udtrådte sko? Den historie kan du også få fra en leverandør, der har så travlt med at udvikle indhold for andre, at de ikke har tid til at arbejde på deres eget. Hvis indholdet og resultaterne er i orden, er det selvfølgelig ikke noget problem, men chancerne for et sundt forhold til en leverandør er større, når du vælger en, der tør spise sin egen hundemad.

Det skal du undersøge:
Tjek om leverandøren selv gør et godt stykke arbejde med content marketing.

2. Taler leverandøren om kampagner?

Den traditionelle form for reklame er lettere at pakke ind for et bureau. Du køber et antal eksponeringer som bliver vist i et givent tidsrum. Når det er slut får du en rapport over, hvor mange kampagnen er nået ud til. Simpelt. Men content marketing har ingen udløbsdato og resultaterne viser sig sjældent lige med det samme. Derfor giver det ikke mening at tale om kampagner. Og derfor skal du være på vagt, hvis din leverandør mere taler om content marketing kampagner end om at udgive indhold regelmæssigt over en lang periode.

Det skal du undersøge:
Måler leverandøren udelukkende i ”eksponeringer”, ”trafik” og ”awareness” inden for en kort tidshorisont, mangler der tydeligvis indsigt i, hvordan content marketing virker.

3. Er leverandøren virkelig så dygtig til alle opgaver?

Et sidste sted, hvor du bør tænde advarselsblinket er, når leverandøren siger: ”Det kan vi også sagtens klare”. Marketing er ikke længere som på Don Drapers tid, hvor man gik til reklamebureauet. Det er langt mere kompliceret – blot fordi en leverandør er god til at bygge et website, er det ikke sikkert, at de er dygtige til at skrive blogindlæg. Naturligvis er det praktisk ikke at have forskellige leverandører til alle grene af marketing, for det gør det svært at holde overblikket og det vil ikke være hos alle, hvor samarbejdet fungerer lige godt.
Derfor handler det om at kigge på, hvilke af de mange muligheder inden for content marketing, du skal satse på. Altså få strategien på plads og lade den diktere, hvilke typer af content marketing leverandører, du skal samarbejde med.

Det skal du undersøge:
Hvad er leverandørens spidskompetence? Hvis der kommer mere end tre forslag, skal du være på vagt.

Jeg håber du er i stald hos dygtige folk. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du vil have et sæt friske øjne til at vurdere arbejdet fra din content marketing leverandør.

1 Comment

Comments are closed.