Jul 10 2012

5 måder til at få din indholdsproduktion op på den store klinge


Si' det videre

Det er tour-tid og dermed højsæson for præstationsfremmende midler. Hvis din indholdsproduktion skal op på den store klinge, var det måske en idé at give den en indsprøjtning? Du kan prøve med EPO, men du kan også tage fat her og få inspiration til at producere indhold, der fænger og engagerer.

Ingen sommer uden Tour de France. Ingen Tour de France uden EPO. Og ingen EPO uden vilje til at være bedre end konkurrenterne.

Vil du være bedre end konkurrenterne, når det kommer til at skabe indhold og starte salgsfremmende dialoger med dine kunder, vil jeg dog gå uden om medicinskabet. I stedet vil det være fornuftigt at starte med at lave og distribuere relevant indhold. Måske er du allerede i gang, men din indholdsproduktion er gået sukkerkold?

Her kommer 5 måder til at få din indholdsproduktion op i gear

Følg nyhedsstrømmen og find din krog

Indholdsproduktion på den store klinge
Du har måske lagt mærke til overfloden af cykelmetaforer i indledningen? Det er min tidsaktuelle krog. Det giver en – måske lidt søgt vinkel – på et emne, der er oppe i tiden.

En krog gør det desuden muligt at følge nyhedsstrømmen, når budskabet skal distribueres, og det kan ofte være lettere at finde et tema til dit indhold, når du ved at det skal vedrøre en bestemt nyhed eller tendens. Det kan sagtens gøres med mere snævre og faglige emner end Tour de France – eneste kriterie er at det interesser din målgruppe.

Basér din indholdsproduktion på andres arbejde

Og nej, jeg taler ikke om plagiering, kopiering eller at bruge andres arbejde og glemme kilden. Jeg taler om, at følge en række eksperter og nyheder, som er relevant i din industri og lave sammendrag.

Populært kaldes det content curation, og giver dig den fordel at du opbygger status som vidende på området. Du koger alle relevante nyheder ned til en indbydende fond, som målgruppen kan mæske sig i.

Kig i dit websites søgehistorik

En mere analytisk tilgang til at finde inspiration til indholdsproduktionen er at dykke ned i dit værktøj til webanalyse. Altså Google Analytics eller lignende.

Kig efter hvad de besøgende har søgt på, og om de efterfølgende bouncer. Det er tydeligt tegn på at målgruppen har forventet indhold om et bestemt emne, som du ikke har kunne levere. Så her vil være noget at tage fat på.

Spørg dine kunder

Du er på de dersens sociale medier, ikke? Du kan inddrage kunder og interessenter i processen og spørge, hvad de gerne vil vide noget om. Det fungerer bedst, hvis du hjælper dem på vej og indkredser svarmulighederne, såsom: Hvad er din største udfordring når du bruger dette produkt i en bestemt situation? Det kan også gøres gennem polls med en eller flere svarmuligheder.

Og hov, nu har du lige inddraget målgruppen i selve processen til indholdsproduktion, så det var en gang relevant og vedrørende bonusindhold.

Lyt til John Cleese og kom i åben modus

I en minderig lektion på Journalisthøjskolen, så jeg denne video med John Cleese om kreativitet:

I al sin enkelthed handler det om at nye idéer kun kommer, hvis man er i en afslappet og modtagelig tilstand – kaldet åben modus.

Det er stort set umuligt at være kreativ, når chefen presser på og ungerne skal hentes om en halv time. Derfor starter god idéudvikling med at man finder sit rum og giver sig tid til at lade idéerne spirer. Det gælder også under brainstorming, som alt alt for ofte bliver en amputeret og tidspresset affære.

Åben modus er absolut et godt sted at bevæge sig hen, når indholdsproduktionen skal op på den store klinge.

Hvordan gør du, når du savner idéer til nyt indhold?


Loading Disqus Comments ...

Leave a Reply

Din email adresse bliver ikke vist.


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>