Årets Content Marketing World er forbi. Men hvad blev der talt om på scenerne og på gangene til klodens største content marketing konference? Du får her essensen og de fire vigtigste content marketing tendenser fra tre højintense dage.
Hvad er et content map og hvordan bruger du det til at hjælpe kunden helt i mål?
Content marketing bliver ofte set som en metode til at skabe opmærksomhed. For det er sådan vi oftest selv ser og oplever det. Men effektiv content marketing er designet til at ramme målgruppen i alle faser af kunderejsen. Det bliver lettere hvis du har kortlagt indholdet med et content map. Hvordan du bærer dig ad […]
En fortælling om bristede drømme, glemsomme kunder og – kartofler
Velkommen tilbage efter ferien. Måske har du været ude i sommerlandet og købt frugt eller grøntsager i en vejbod? Her har du en ærgerlig fortælling om en af de mange vejboder, der måtte lukke med dårlige resultater – og et bud på, hvordan det kunne have været grebet bedre an.
Er Facebook er blevet et digitalt kuponkatalog?
Dit publikum er vanedyr. Giver du dem gode historier og nyttigt indhold første gang, forventer de mere af det, når de kommer tilbage. Hvis du vænner dem til at få gratis vareprøver og deltage i konkurrencer på din Facebook-side, så kommer de også retur. Men det er kun hvis du lokker med flere lodder til […]
Sådan bygger du en bedre email-liste
Vi skriver uge 1 efter GDPR. Måske er du en af dem, hvis mailinglister er et decimal af, hvad de plejede at være? Men ”hvad udad tabes, skal indad vindes”, som Dalgas sagde, da han satte den første kartoffel i den jyske hede. Her får du et friskt perspektiv på email marketing og tre konkrete […]
3 grunde til at anvende personas i online marketing
Hvem henvender jeg mig til? Uanset hvilken form for online marketing du arbejder med, bør du kunne svare skarpt på det spørgsmål. Det kan personas hjælpe med. Ved at bruge personas har du lettere ved at gøre budskaberne relevante og du undgår at blive alt for selvfed at høre på. Lær hvad personas er og […]
Få mere power i content marketing ved at inddrage fagspecialister
Normalt bliver indhold til ved, at du begynder at skrive en artikel eller et storyboard. Men hvis målet er at få dit indhold vidt omkring, skal du begynde et andet sted. Tænk over, hvem der kan bidrage med indhold og hvordan det kan blive interessant for dit publikum. Det får dit indhold til at nå […]
Forårsstemning i content marketing. Nu smitter det af på forretningen
Den seneste udgave af rapporten Content Marketing i Danmark er landet. Det er opløftende læsning. For første gang er der nu mere fokus på målepunkter, der giver værdi til forretningen end der er på at skabe brand awareness. Læs om udviklingen her og hvordan du bedst måler, om content marketing er en succes.