Kender du Schøtministeriet på Facebook? Den danske stand-up-komiker Michael Schøt parodierer hver uge statsministerens nytårstale og kommenterer på politiske temaer i et meget direkte sprog. Et meget populært modsvar til politikerleden, men faktisk også et skoleeksempel på content marketing. Derfor er Schøtministeriet med som case i 3. udgave af Content Marketing Bogen. Her og nu […]
Paid, owned og earned media – hvor bor indholdet?
Hvor skal indholdet bo? Dit indhold kan enten bo til leje eller på en kanal, du selv ejer. Valget af kanal har stor betydning for, om du får den ønskede effekt med content marketing. Modellen for paid, owned og earned media er blevet udvidet med rented media. Den model er nyttig, når du skal planlægge, […]
Opskriften på en marketing business case: Tilsæt gode historier, humor og et fadølsanker på LinkedIn
Godt indhold er en vigtig ingrediens, når du skal brygge en marketing business case. Sådan en er ofte nødvendig for at få lov til at investere i nye marketing tiltag – såsom content marketing. Her kan du læse om, hvordan konsulenthuset messbar har positioneret sig ved at målrette indhold til specifikke målgrupper med en trykt […]
Hvad er content marketing?
De taler om det i Marketing, i Kommunikation, på bureauerne, blandt søgemaskine- og social media specialister. Men hvad er content marketing i grunden? I dette indlæg får du styr på definitionen af content marketing, historien bag og nogle af de typiske kritikpunkter og misforståelser.
Køb et medie. Genvejen til succes med content marketing
Du er sent ude og skal i gang med content marketing. Du har ikke tålmodighed til at bygge et medie op fra bunden og vente adskillige måneder på resultater. Så hvad gør du? Du kunne gøre som flere amerikanske virksomheder. De køber et eksisterende medie og skyder en genvej til en masse indhold, et loyalt […]
Hvorfor webinarer er som pulverkaffe, og hvad du kan gøre i stedet
“Åh nej, ikke endnu et indlæg med tips til, hvad jeg skal stille op med marketing under coronakrisen. Mit feed og min indbakke vælter med tips og gratis webinarer – var mit marketingarbejde ikke forvirrende nok før, så er det skisme blevet det nu.” Har du det lidt sådan her? Godt, så er vi mindst […]
Owned media. Din guide til cookiefri marketing
Fylder owned media nok i dit marketing mix? Det vil være et godt tidspunkt at justere, for med de nyeste cookie-anbefalinger bliver det sværere at lave målrettet marketing via betalte kanaler. Her får du et overblik over, hvilke begrænsninger anbefalingerne fører med sig OG et bud på, hvordan du på god, gammeldaws content marketing-manér kan […]
6 nyttige content marketing værktøjer
Hvordan ser kassen med content marketing værktøjer ud i 2020? Den er sandsynligvis fyldt med nyttige online tools, der hjælper med at planlægge, distribuere og måle effekten af din content marketing indsats. Jeg har afprøvet og samlet en række content marketing værktøjer, der gør dit arbejde mere effektivt og som er i en overskuelig prisklasse.