God content marketing tager afsæt i din virksomheds kernefortælling. Men hvor skal du starte, hvis dine succeskriterier i marketingjobbet hedder ”bidrag til højest mulig indtjening”? Og hvorfor er det så vigtigt at få beskrevet, hvilken værdi du og dine kolleger skaber? Få indsigt i arbejdet med at italesætte formål, mening, tyngdepunkt og kerneværdier hos virksomheder her.
Er du enten godt i gang med eller ved at planlægge din content marketing-indsats? Glimrende, for meget tyder på, at andre discipliner end content marketing får det svært fremover. Privatlivssikkerhed, cookieindstillinger, EU’s kamp mod techgiganterne er alt sammen med til at gøre vilkårene dårligere for databaseret marketing – og dermed bedre for content marketing. Få overblikket over hvad der sker, og hvad du kan gøre i denne artikel.
Du gør dit publikum en bjørnetjeneste ved at give dem for mange valgmuligheder. Faktisk kan du risikere, at de kommer i dårligt humør. Tag styringen og giv dit publikum så få valgmuligheder som muligt. Her får du eksempler på hvor du kan sætte ind.
Hvordan forsvarer du dig mod, at prisen bliver det afgørende parameter, når dine kunder skal træffe købsbeslutningen? Det kan du gøre ved at etablere dig som thought leader på dit felt. Du fremstår som fageksperten, kan svare på kundernes spørgsmål og deler viden. Du taler ikke kun om dig selv, men viser overskud og opbygger tillid. Og det går hånd i hånd med content marketing – læs mere om hvad en thought leader, og hvem der har etableret den position i forskellige brancher.
En af de allerbedste kilder til gode historier, er dine kolleger. Det kan være sælgeren, der er i daglig kontakt med kunderne, teknikeren med alle indsigterne om udfordringerne i markedet eller kundeservicemedarbejderen, der er den første der hører, når noget ikke virker. Men hvordan får du indsamlet deres viden og omsat den til nye indholdsideer? Det får du nogle helt konkrete metoder til her.
Et dedikeret publikum kan skabe en masse værdi for dig og din virksomhed. Hvad nu hvis du kunne skabe værdi sammen med dit publikum, som begge parter får noget ud af? Vel og mærke en værdi, som man kan betale husleje med. Det kan lade sig gøre med creator coins. Her får du en guide til, hvad det er og hvordan du kan arbejde med det i content marketing.
I USA taler de meget om the creator economy for tiden og med store ord som “internettets nye æra” eller “web 3.0”. Men hvad dækker begrebet over og hvordan hænger det sammen, at der nu er en hel økonomi bagved at skabe indhold? I denne intro-artikel kan du blive klogere på, hvad creator economy er for noget og finde ud af, om nettet er på vej ind i en ny tidsalder.
Måske har du hørt historier om virksomheder, der har brugt mange tusinde kroner på marketing uden at se skyggen af effekt? Måske har du endda selv oplevet at blive fanget i en aftale med et bureau, som var svær at komme ud af?
Der findes heldigvis stadig mange hæderlige bureauer og freelancere i markedet, men det kan være svært at gennemskue, om du får værdi for pengene, når du vælger samarbejdspartner. Her kan du lære om fem spørgsmål du skal stille, så du undgår at blive snydt. Alt efter hvor dygtigt, professionelt og fokuseret på din succes din fremtidige samarbejdspartner er, vil de enten elske eller hade dig for spørgsmålene.
De taler om det i Marketing, i Kommunikation, på bureauerne, blandt søgemaskine- og social media specialister. Men hvad er content marketing i grunden? I dette indlæg får du styr på definitionen af content marketing, historien bag og nogle af de typiske kritikpunkter og misforståelser.
Det er tid til et lille nostalgitrip. Vi skal kigge på klassisk content marketing. Så frem med smalfilmsapparatet og lad dig inspirere af disse 4 tudsegamle content marketing eksempler. Thi, indholdet var fremstillet med omhu og omtanke i hine tider.