Content Marketing DK

content marketing viden, ressourcer og konsulenthjælp - på dansk

  • Om
  • Strategi
  • Workshop
  • Foredrag
  • Blog
  • Kontakt

Her er de vigtigste nyheder fra Content Marketing World 2015

12. september 2015 by Joakim Ditlev Leave a Comment

Årets begivenhed for content marketing entusiaster er netop afsluttet. 3500 deltagere fra 50 lande er tjekket ud fra Content Marketing World 2015 med hovederne fyldte med ny viden. Men hvad er den store nye ting i content marketing? Det får du svaret på her.

Are you making content or are you making a difference?”

Det spørgsmål stillede Jay Baer i sin præsentation. Og det opsummerer, hvor content marketing står i øjeblikket.

Sammenlignet med andre år, er der et stadig skærpet fokus på processerne. At lave indhold er ikke udfordringen. At lave kvalitetsindhold, som gør en forskel hos publikum og som samtidig er effektivt – det er straks mere problematisk.

Kampklar scene til Content Marketing World 2015
Joe Pulizzi åbnede showet med at vise friske tal fra Content Marketing Institute’s globale undersøgelse, som bliver offentliggjort i oktober.

Kun 30% af de adspurgte mener, at content marketing er effektivt – en tilbagegang fra 38% i fjor. Men adskiller man de personer, som har en dokumenteret strategi bliver content marketing indsatsen 4 gange så effektiv.

Content marketers udfordret på strategien

Mangel på dokumenteret strategi er en tilbagevendende udfordring i content marketing. Så mange talere handlede om content marketing strategien. Hvordan udformer man den? Hvilke faser skal man rulle den ud i og hvorfor skal man overhovedet bruge tid på det?

Mest markant var Kristina Halvorson, der i år var blevet forfremmet til keynote speaker og leverede en glanstale om strategiens betydning. Blandt andet med en anekdote fra en af hendes kunder, som ikke oplevede at deres content marketing indsats virkede. Rådet fra kundens bureau var: Bliv jeres branches Red Bull ved at lave endnu mere indhold. Kunden fremstillede toiletpapir…

Kristinas opfordrede til at klappe hesten og få strategien på plads først.

Fra kvantitet til kvalitet

Mange virksomheder stadig kaster sig stadig ud i content marketing uden at lave det nødvendige benarbejde og spørge: Hvor kan vores virksomhed gøre en forskel? Når flere og flere virksomheder laver mere og mere indhold, er det nødvendigt at skille sig ud.

Derfor var et andet af hovedtemaerne på Content Marketing World i år at gå fra kvantitet til kvalitet.

Den store nye ting i content marketing?

Tja, Content Marketing World er ikke stedet, hvor de hippe medietrends eller nyeste teknologier bliver afsløret. Tværtimod! Der er mere fokus på konventionelle kanaler som email og magasiner end på at bygge publikum på Periscope eller Snapchat. Så måske er den største nyhed, at hypen er ved at løje af. ”Content” er ikke bare svaret på alt.

Ananas i egen juice på amerikansk

Til Content Marketing World 2015 præsenterede jeg blandt andre Adele Revella
Til slut får du mit personlige højdepunkt: Jeg havde selv en uforglemmelig fornøjelse af at trække i arbejdsblazeren og præsentere speakere på et af konferencens 11 spor foran ca. 250 deltagere. Om jeg gjorde en forskel? Næppe noget historisk – men mon ikke et par af deltagerne har taget udtrykket ”ananas i egen juice” til sig?

Jeg har fået ny viden, inspiration og energi, som jeg gerne viderebringer, hvis du har brug for at arbejde med din content marketing strategi.

En stor opfordring til at tage turen til Cleveland til næste år og lære af verdens skarpeste hoveder på området.
Datoen for Content Marketing World 2016 er klar

Kunne du lide indlægget? Del meget gerne med dit netværk.
Twitter0
Facebook2
LinkedIn3

Filed Under: Nyheder og events

Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Søg på bloggen

Temaer

  • Content marketing basics (49)
  • Debat (24)
  • Distribuere indhold (22)
  • Effektiv content marketing (22)
  • Inspiration (40)
  • Nyheder og events (21)
  • Strategi (26)

Seneste Indlæg

  • Valg af marketingkanal: Mere Fortnite – mindre Trump
  • De 10 bedste content marketing bøger nogensinde
  • Sådan løfter du kvaliteten af dit indhold på 10 minutter
  • Hvad er account-based marketing og hvornår skal du bruge det i content marketing?
  • 5 content marketing myter – som her bliver busted

Content Marketing Bogen

Læs mere

  • Content Marketing Strategi
  • Marketing Automation
  • Kunderejser
  • Content Marketing SEO

Content Marketing DK ApS
v/ Joakim Ditlev

Langevænget 7
5500 Middelfart
M: 6160 1164
hej@contentmarketing.dk

CVR: 3764 6342

Privatlivspolitik

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter