Kender du Marcus Sheridan? Jeg stødte på en video med ham for nylig, og vil betragte ham som det nærmeste man kommer den amerikanske drøm på content marketing feltet. For 10 år siden startede han firmaet River Pools and Spas, der sælger swimming pools. For 3 år siden var han totalt ukendt i online verdenen, men ved at bruge inbound marketing taktikker, hvor den vigtigste kanal er en blog om swimming pools, har Marcus i dag løftet omsætningen enormt.
Swimming pools må siges at være et niche-produkt. Marcus Sheridan har eksekveret sin marketing så godt, at han i dag en populær foredragsholder og coach. Omkring hver tredie dag er der nyt blogindlæg på The Sales Lion, som får kommentarer i et omfang andre bloggere kun kan drømme om.
Sådan udnytter du content marketing i et nichemarked
Jeg vil stærkt anbefale at se dette 39 minutters interview med Marcus Sheridan, som du også finder på online-tekstforfatter.dk.
Her deler Marcus Sheridan ud af sine guldkorn og kommer blandt andet ind på:
- Hvordan du nemt kan lave relevant indhold, selvom dine produkter ikke er spændende.
- Betydningen af personlige dialoger og transparens.
- Long tail marketing og hvordan du kan lave indhold der udnytter det.
- Gode råd til at åbne op, så du bedre forstår dine kunder og ultimativt sælger flere produkter.
Gå ind og se indlægget – det er absolut 39 minutter værd. Og følg så både Marcus Sheridan og Michael Aagaard, som var så flink at lave og dele interviewet.
Skriv et svar