Med Joakims værdifulde hjælp til at få udviklet vores personas har vi for alvor fået sat skub i processen omkring relevant content overfor vores målgrupper.

Samtidigt har vores persona – i form af roll-ups og skrivebordskalender flere steder i organisationen – skabt en livlig og sjov debat samt en bedre intern forståelse af vores marketingaktiviteter.”

Til contentmarketing.dk forside

Bliv mere målrettet i dit marketingarbejde

Få udviklet personas, så dit indhold kan ramme plet

Derfor er det vigtigt, at få sat ansigt på målgruppen

Forsøger du at ramme alle med dit indhold, rammer du forbi de fleste. Ved at segmentere målgrupper og arbejde med personas får du fordel af: 


Skarpere budskaber. Det bliver tydeligt, hvem den primære målgruppe er og lettere at ramme plet, når du kender deres behov, udfordringer og drømme.

Større sammenhængskraft. Sammen med dine kolleger får større I en større forståelse for hvem I taler til på hvilke kanaler. Det giver en stærk referenceramme, der sikrer at I tale til kundens behov frem for at tale om jer selv.

Styr på kunderejsen. Diffuse - men vigtige - ord som "kunderejser" og "buying triggers" bliver gjort helt konkrete, så alle forstår hvornår en bestemt type kunde vil lede efter jeres produkter eller tjenester. 

Sådan foregår en persona workshop

Jeg analyserer relevant data og jeres eksisterende kundesegmentering. Herefter foretager jeg interviews eller korte spørgeskema med personer i kernemålgruppen, så jeg har friske indsigter i det videre forløb.

.

Du indkalder relevante kolleger til en workshop og booker et mødelokale. På workshoppen er jeg facilitator - jeg sætter scenen og præsenterer indsigter om målgruppen. 

Herefter vil jeg guide jer frem til at udarbejde personas. Jeg stiller spørgsmål om jeres målgrupper og sammenfatter på tavlen. Vi kører på indtil alle personas er beskrevet. 

Workshoppen varer normalt 4 timer.

Efter workshoppen sammenfatter jeg de mange noter og laver tekstbaserede kladder til jeres personas. Når de er godkendt, får du leveret layoutede personas, som er klar til at hænge op på væggen i marketingafdelingen.

1 måned efter workshoppen afvikler vi et statusmøde. Her er der mulighed for at samle op og stille opfølgende spørgsmål.

Joakim Ditlev guider jer igennem

eg er content marketing specialist, international speaker og medforfatter til Content Marketing Bogen - den første bog på dansk om content marketing. Jeg rådgiver og underviser virksomheder, der vil forandre deres marketing, så de kan bygge relationer og skabe efterspørgsel gennem nyttigt og inspirerende indhold. 

Jeg har faciliteret over 30 persona workshops for en lang række danske virksomheder.

Det siger kunderne

Dayen Kim, Online Marketing Manager

Send forespørgsel

Book en persona workshop i dag

Er du interesseret i at få styr på dine målgrupper og personas? Udfyld formularen herunder, så kontakter jeg dig snarest muligt. Du er også velkommen til at ringe på 6160 1164, hvis du har spørgsmål.

Content Marketing DK ApS - www.contentmarketing.dk

Fix the following errors:
Hide