Julen nærmer sig. Det er tid til kavalkader og genudsendelser af alt fra Die Hard til Disney’s Juleshow.
Men der skal også være plads til en gennemgang af de mest populære content marketing indlæg her på bloggen i 2015. Her får du en kavalkade med det bedste content-julesmovs i vilkårlig rækkefølge.
1. Content marketing i rejsebranchen – Travelmarket har positiv ROI efter langsigtet indsats
Content marketing kan være svært at måle på. Men det er ikke umuligt. Specielt ikke hvis forretningen er funderet i tre w’er. Omvendt kan et stærkt organisatorisk talfokus også give svære vilkår for content marketing, da det ofte tager adskillige måneder, inden den egentlige forretningsmæssige værdi viser sig.
Hos Travelmarket tog det 15 måneder og en stærk opbakning fra ledelsen, før deres langvarige indsats via blog, nyhedsbrev og e-bog begyndte at tjene sig hjem. Men så gik det stærkt og godt hjulpet på vej af en halvkold sommer, slog de omsætningsrekord i juli måned.
Læs eller genlæs Travelmarket’s populære historie om content marketing i rejsebranchen.
2. Content marketing på LinkedIn: 5 stærke eksempler på danske virksomhedssider
Vil du høre et godt fif til at lave populære indlæg? Fremhæv andres arbejde og anerkend dem for deres indsats.
Blandt årets mest populære content marketing artikler er denne top 5 over de bedste danske virksomhedssider på LinkedIn. Hitlister fungerer godt, men de mange besøg er primært drevet frem af stolte og dygtige LinkedIn-ansvarlige, som har sendt linket rundt til nær og fjern. Krediterer du samtidig de personer, der har hjulpet med at finde eksemplerne frem, giver det fuld gevinst på de sociale delinger.
Og nåja – så er LinkedIn et godt emne at tage fat på med. Her er mange brugere, mange ting, der ikke altid er helt logisk men få kilder til at fortælle om det på dansk.
Her kan du se artiklen om de fem udvalgte danske virksomhedssider, der bedriver god content marketing på LinkedIn.
3. Ribbenstegtaktikken: Sådan får du content på bordet i lang tid
Hvis du ikke kan forklare det godt nok, har du ikke forstået det godt nok.
Min forklaring af Ribbenstegtaktikken er den jeg oftest er blevet mindet om, når jeg har talt med folk. Det handler om at genbruge indhold og arbejde systematisk og effektiv med forskellige versioner af indholdet. Det lyder småkedeligt. Lige indtil der kommer et metafor på, som alle kan forholde sig til.
For skal du arbejde med effektiv content marketing, kan du med fordel tænke, som når du skal sætte en ribbensteg i ovnen. Hvordan det hænger sammen, kan du læse om i artiklen om ribbenstegtaktikken.
4 og 5. To evergreens fra fortiden
Lagde du mærke til en detalje i overskriften? Artiklen handler om de mest populære content marketing indlæg i 2015. Der står ”i” ikke ”fra”. Indlæggene behøver ikke være skrevet i år, og faktisk har to af årets mest populære indlæg flere år på bagen. Da der stadig er mange, der indtaster ”hvad er content marketing” eller ”hvad er native advertising” i søgefeltet, er de to artikler med i top 5.
Når flere år gamle indlæg stadig ligger i top 3 på Google, hænger det sammen med, at Google bestræber sig på at belønne den bedste lærer. Jo bedre du er til at besvare målgruppens spørgsmål, desto større er chancerne for, at du får gode placeringer på søgemaskinerne og masser af relevant organisk trafik.
Hvordan du bærer dig ad med det, kan du læse om i artiklen om Brevkassetaktikken. Den er dog kun 14 dage gammel og ikke blandt de mest læste indlæg. Endnu …
Dette var ordene i årets sidste blog indlæg.
Glædelig jul og tak fordi du læste med. Jeg har masser af spændende artikler på vej til dig i 2016.