Content Marketing DK

content marketing viden, ressourcer og konsulenthjælp - på dansk

  • Om
  • Strategi
  • Workshop
  • Foredrag
  • Blog
  • Kontakt

Push marketing er død. Peptalk til content marketeers fra AJ Huisman

4. oktober 2011 by Joakim Ditlev 1 Comment

Er du fast læser på bloggen, har du sikkert fulgt med i min dækning af Content Marketing World. Jeg har siden talt med AJ Huisman. AJ var blandt talerne på konferencen og mener. at tiden for push marketing er forbi. Her giver han en inspirerende peptalk til marketeers, der mener det seriøst med content marketing.

AJ HuismanGodt indhold er fundamentet for vellykket online marketing og motiverer køberne til at lave forretning med dig. På Content Marketing World talte AJ Huisman, der er Marketing Director hos hollandske Kennedy Van der Laan Law Firm, om at bygge indholdsfabrikker. En indholdsfabrik er et sted, hvor marketeers konstant snuser efter nye historier, som giver mening for deres potentielle købere, fordi indholdet hjælper kunderne med at løse deres problemer. Med andre ord: Marketing professionelle kan lære af journalister.

Her følger et skriv af hovedpunkterne fra min dialog med AJ:

Hvordan ser marketinglandskabet ud i dag?

Not everybody in marketing outside the content bubble fully understands the way the future of marketing is shaped. Marketing in many countries is identical to bad advertising and sales people trying to push products down your throat. The tendency of push marketing is over. You have to start showing value up-front, you have to build a reputation for yourself and your company by showing you care and provide help in real-time.

Hvilken fejl ser du oftest hos marketeers?

“Nobody cares about your products, except you” is how David Meerman Scott puts it. And he is right but not many companies grasp that concept. There are a few examples of companies that get it but most don’t. I talked at Content Marketing World about transforming Professional Services Firms into Content Factories. Even in such companies, where knowledge is high on the agenda, you see few examples of firms providing valuable content. Instead they are talking about how many offices they have and when they were founded.

Hvad kendetegner godt indhold?

Consumers, in B2B and B2C, are tired of being sold to, they want to buy and we as content marketeers are in a great position to build their motivation to buy by providing great content. Content that helps our (repeat) buyers to improve their lives or solve their problems. Content that has a human voice. Content that is entertaining, helpful or preferably both. Show value and win! Go on!

Har du spørgsmål til AJ Huisman, så tøv ikke med at lægge en kommentar. Du finder også AJ på Twitter.

Kunne du lide indlægget? Del meget gerne med dit netværk.
Twitter0
Facebook6
LinkedIn3

Filed Under: Inspiration Tagged With: AJ Huisman, content marketing, David Meerman Scott, godt indhold, indholdsfabrik, journalist, kundefokus, kvalitetsindhold, push marketing

Comments

  1. flemming says

    30. november -0001 at 00:00

    Rigtig spændende interview!

    Svar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Søg på bloggen

Temaer

  • Content marketing basics (52)
  • Debat (24)
  • Distribuere indhold (23)
  • Effektiv content marketing (26)
  • Inspiration (40)
  • Nyheder og events (22)
  • Strategi (27)

Seneste Indlæg

  • Content marketing og SEO: 3 ting du skal stille skarpt på i 2022
  • Snart skal du udskifte Google Analytics – tænk over disse ting først!
  • 3 skarpe content marketing startups du skal kende
  • Derfor har du brug for en kernefortælling
  • Derfor har timingen til content marketing aldrig været bedre end nu

Content Marketing Bogen

Læs mere

  • Content Marketing Strategi
  • Marketing Automation
  • Kunderejser
  • Content Marketing SEO

Content Marketing DK ApS
v/ Joakim Ditlev

Langevænget 7
5500 Middelfart
M: 6160 1164
hej@contentmarketing.dk

CVR: 3764 6342

Privatlivspolitik

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter