Content Marketing DK

content marketing viden, ressourcer og konsulenthjælp - på dansk

  • Om
  • Strategi
  • Workshop
  • Foredrag
  • Blog
  • Kontakt

Vi er alle thought leaders

2. februar 2017 by Joakim Ditlev 2 Comments

Uanset hvilket produkt eller service din virksomhed tilbyder, vil dine kunder have spørgsmål. Formår du at svare på deres spørgsmål, vinder du hjerter, søgeresultater og ordrer. Marcus Sheridan – en yderst inspirerende og nede-på-jorden content marketing ekspert – mener, at alle kan være en såkaldt thought leader på sit felt. Her kan du læse hvordan, og hvad en thought leader i grunden er.

Du er verdens bedste lærer på dit fagområde.”

Marcus Sheridan thought leaderSå simpelt lød budskabet fra Marcus Sheridan, som er fast speaker til Content Marketing World.

Hvad er en thought leader?

En thought leader er en fagekspert, der deler ud af sin viden og bliver anset som en autoritet på sit felt. Som thought leader lærer man fra sig og deler ud af egne eller andres gode råd for at bygge loyalitet. Målet er at blive den kilde, som andre henvender sig til og den rolle er oftest et led i en strategi, der styrker forretningen. Som thought leader har du specialistviden – og du er ikke bange for at bruge den.

Thought leadership koblet med content marketing

Marcus Sheridan er selv et skoleeksempel på en thought leader. Han har startet et firma, der sælger swimming pools, og formåede på kort tid at vende en faretruende udvikling i hans nicheforretning med content marketing. Først blev Marcus thought leader i kategorien swimmingpools. Siden har han delt ud af sine erfaringer på bloggen The Sales Lion og er i dag blandt de mest respekterede thought leaders i content marketing.

En thought leaders gevinster

Som thought leader har din stemme vægt. Du har et navn i din branche, og du bliver spurgt til råds af både kunder, ikke-kunder, journalister og andre interesserede. Måske kan du ikke måle den direkte værdi af dette i kroner og ører. Men jo flere gode råd du deler ud, desto mere tillid opbygger du i markedet. Og vi handler nu engang med folk vi stoler på.

Men en thought leader’s gevinst kan også være langt mere målbar.

”SEO handler om at være en dygtig lærer og blive belønnet af Google”, siger Marcus Sheridan. Mere kompliceret behøver det ikke at være. Eksekverer du på en content marketing strategi ved at lave online indhold, som interesserer dine potentielle kunder og besvarer deres spørgsmål, kan det give det gevinst på Google. Især hvis du har gjort dit hjemmearbejde og fundet relevante keywords.

Besvar dine kunders spørgsmål

1 procent-reglen
Du skal i dialog med dine kunder.
Du skal skabe engagerende indhold.
Den slags råd har du sikkert hørt, men faktum er, at kun de allerfærreste kunder engagerer sig aktivt og stiller spørgsmål. Nogle få deler indhold videre. Resten lurepasser. I hvert fald i følge 1% reglen, som er vist med pyramiden ovenover.

Selvom dit indhold ikke skaber en flod af kommentarer og bliver delt massivt, har det stadig en berettigelse. For langt størsteparten af de besøgende tjener dit indhold et andet vigtigt formål: At besvare deres helt konkrete spørgsmål og hjælpe dem med en aktuel udfordring. Og her er den nemmeste løsning at gå til det ærligste sted på internettet: Google’s søgefelt. Her spørger folk om alt, og forventer at finde svar på alt.

Hører du til blandt den ene procent der aktivt bidrager med kommentarer, svar og viden i et eller andet format? Så er der en chance for, at du kan blive thought leader på dit fagområde.

Hvordan griber du rollen som thought leader an?

Publiceret først gang oktober 2012

Kunne du lide indlægget? Del meget gerne med dit netværk.
Twitter0
Facebook2
LinkedIn1

Filed Under: Strategi Tagged With: digitalt indhold, Google, kundedialog, Marcus Sheridan, relevant indhold, søgemaskineoptimering

Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...

Comments

  1. Kamilla Regel Poulsen says

    18. oktober 2012 at 10:40

    Et virkeligt spændende og meget relevant indlæg om content og den værdifulde måde at anskue netværk på også. Del ud til netværket, brug din viden aktivt og skab således værdi!

    Svar
    • Joakim Ditlev says

      19. oktober 2012 at 10:47

      Tak Kamilla!
      Jeg tror, den største barriere for at blive thought leader er frygten for, at andre hugger din indsigt og idéer. Jo, det sker da. Men bliver en god vits bedre af ikke at blive fortalt videre? Nej, vel? Samme princip gælder her.

      Svar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Søg på bloggen

Temaer

  • Content marketing basics (49)
  • Debat (24)
  • Distribuere indhold (23)
  • Effektiv content marketing (22)
  • Inspiration (40)
  • Nyheder og events (21)
  • Strategi (26)

Seneste Indlæg

  • 10 tips til at genbruge indhold, så det lever længere og gør dit publikum gladere
  • Hvad er et content map og hvordan bruger du det til at hjælpe kunden helt i mål?
  • Valg af marketingkanal: Mere Fortnite – mindre Trump
  • De 10 bedste content marketing bøger nogensinde
  • Sådan løfter du kvaliteten af dit indhold på 10 minutter

Content Marketing Bogen

Læs mere

  • Content Marketing Strategi
  • Marketing Automation
  • Kunderejser
  • Content Marketing SEO

Content Marketing DK ApS
v/ Joakim Ditlev

Langevænget 7
5500 Middelfart
M: 6160 1164
hej@contentmarketing.dk

CVR: 3764 6342

Privatlivspolitik

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter