Nu nævner jeg Donald Trump, men dette indlæg kommer ikke til at handle om politik. Det kommer til at handle om valg af marketingkanal og om den risiko, der hviler i at være afhængig af at låne andres platforme til at få sine budskaber ud. Donald Trump er som bekendt blevet smidt ud af Twitter […]
De 10 bedste content marketing bøger nogensinde
Vil du fordybe dig, er der ikke noget som en god bog. Der findes et hav af content marketing bøger, men hvilke skal du kaste dig over? Her får du en opdateret liste med de 10 bedste content marketing bøger ved indgangen til 2021.
Sådan løfter du kvaliteten af dit indhold på 10 minutter
“Done is better than perfect.” Kender du den talemåde? Og hvis du gør, har du sikkert også været frustreret over, at der ikke er tid nok til at sikre en høj kvalitet i det indhold, du producerer. Men det behøver ikke være tidskrævende eller besværligt at sikre, at dit indhold er forståeligt for modtageren. Metoden […]
Hvad er account-based marketing og hvornår skal du bruge det i content marketing?
I B2B marketing er det lidt af et buzz-word, men hvad er account-based marketing egentlig? Hvad får man ud af det? Og hvad har det at gøre med content marketing? Det finder du svarene på her.
5 content marketing myter – som her bliver busted
Der findes mange undskyldninger for IKKE at gå i gang med content marketing. Nogle er der hold i, andre er oppustede content marketing-myter, som er svære at punktere. Måske er det en forkert opfattelse, der holder dig tilbage fra at komme i gang med at skabe bedre kunderelationer med nyttigt indhold? Læs med og få […]
Når indholdet bliver kernen i forretningen – Salattøsen fortæller
“If you want to get rich, find your niche” Sådan lyder det ofte i amerikanske content marketing-kredse. Men det mantra holder også i Danmark. Når der er efterspørgsel og indhold nok på området altså. Et område, der bestemt IKKE savner indhold, er madopskrifter. Det bugner med opskrifter fra fødevareproducenter, dagligvarebutikker, netbutikker og et hav af […]
4 ting Schøtministeriet kan lære dig om content marketing
Kender du Schøtministeriet på Facebook? Den danske stand-up-komiker Michael Schøt parodierer hver uge statsministerens nytårstale og kommenterer på politiske temaer i et meget direkte sprog. Et meget populært modsvar til politikerleden, men faktisk også et skoleeksempel på content marketing. Derfor er Schøtministeriet med som case i 3. udgave af Content Marketing Bogen. Her og nu […]
Paid, owned og earned media – hvor bor indholdet?
Hvor skal indholdet bo? Dit indhold kan enten bo til leje eller på en kanal, du selv ejer. Valget af kanal har stor betydning for, om du får den ønskede effekt med content marketing. Modellen for paid, owned og earned media er blevet udvidet med rented media. Den model er nyttig, når du skal planlægge, […]