Postkort fra Content Marketing World

Jeg synes, du skulle have et postkort fra Amerika. Rigtig god læsning!

Kære content marketing venner

Lige en hilsen her fra Cleveland, hvor jeg er med til Content Marketing World. Hvis du ikke kender det, så er det verdens største konference med over 2500 gæster fra 50 lande.

Åbning af Content Marketing World
Foto: www.falloncorporatephoto.com

Vejret er ok, men jeg mærker ikke så meget til det. Vi er indendørs for at høre om alle de nye ting i content marketing. Vi hører om virksomheder, der bliver media brands. Og om brands der bliver mere menneskelige, så de kan skabe vigtige relationer med deres kunder. Flo fra forsikringsselskabet Progressive er et godt eksempel.

Og så hører vi en masse om indholdsstrategier. Det taler mange om, og det er nok den største forskel siden jeg var på Content Marketing World i 2012. Content marketers rundt omkring har eksperimenteret nok. Nu gælder det om, at strukturere arbejdet og lave planer for, hvor vi skal hen med vores indhold. Det kan for eksempel se sådan her ud:

content marketing roadmap af Bert van Loon

I USA er alting større. Det gælder også, når de arbejder med content marketing.
Julie Fleischer fra Kraft fortalte om, hvordan de har implementeret en content marketing strategi, som kort fortalt mixer deres content og deres medie platforme. Det sikrer, at deres mange brands som eksempelvis Jell-O og Philadelphia hurtigt kan få adgang til indholdet og få det distribueret ud i tide. Og de er ikke bange for at kaste annonceringsbudgettet efter deres indhold.

Når klokken er 18 kommer vi ud og hører Beatles-musik og spiser mad fra food trucks. Det giver god anledning til at networke internationalt. Det er bestemt ikke kun i USA, at content marketing er stort. Især Australien er godt med. Se for eksempel, hvad King Content har lavet.

Men vi er også godt med herhjemme. En forrygende Andrew Davis brugte blandt andet TV-serien Arvingerne som eksempel på, hvordan godt content kan skabe pludselig efterspørgsel. Gad vide hvor han har fået det eksempel fra?

Amerikanerne går ikke af vejen for et godt show. Og det kom der stjernedrys over, da Kevin Spacey mindede os alle om, at alle kan bygge et publikum. Og at det vigtigste element i en god historie netop er publikummet.

Kevin Spacey keynote
Foto: www.falloncorporatephoto.com

Du skulle have været her. Jeg håber du kommer med til næste år.

Jeg har så meget mere at fortælle – også om, hvad der ellers sker på content marketing fronten. Det kan du høre mere om på webinaret: fremtidens content marketing.